Wednesday, December 8, 2010

Maraton.

Eile õhtul sai jooksmas käidud ja niipea kui koju ukse taha jõudsin, tegi ema Ana minu ees ukse lahti ja ütles, et Julian läheb Rio Tercerosse, et kas ma ka. Ma teadsin, et minek on alles kunagi paari tunni pärast. Mõtlesin veidi, olin üpriski väsinud, kuid Ana ütles ka, et mine ja nii siis saigi pesus kiirelt käidud ja sinna mindud. Algul olime ühe klassivenna juures. Poole kahe paiku siis peole. Õigemini lõpupeole. Oli siis meie kooli abiturentide lõpetamine ja selle järgne pidu. Ma ühe abiturendiga, kes on veidi juba pidutseda jõudnud.

Süsteem selline, et päeval on kultuurimajas või kuskil pidulik osa, saadakse tunnistused ja asjad. Nagu ikka. Õhtul on ühes peopaigas pidu. Algab sellega, et on olemine koos vanemate ja sugulastega. Suures suures telgis, igalühel oma laud, 7-8 kohaga ja telgi keskel lava. Ei teagi, mis seal täpsemalt toimus, sest me läksime kohale selleks ajaks, kui esimene pool peost läbi ja algas disko vms. See oli teises telgis. Ehk siis kaks suurt telki olid omavahel ühenduses. Ühes lauad ja vanemad, teises disko ja nooremad. Käisid ka vanemad diskol ringi, kuid mitte liiga palju. Veidikese aja pärast, kui me kohale jõudsime siis kutsuti klasside kaupa lavale. Seal disko telgis oli ka väike lava. Klass läks lavale ja lihtsalt ühe laulu ajal hüppas ja möllas, ning tähistas kooli lõppu. Mul üks klassivend saab väga hästi ühe klassiga läbi, palju häid sõpru tal seal. Ma tean ka päris paljusid neist hästi. Niisiis läksimegi, mina klassivend ja üks sõber veel, kes ei kuulunud sinna klassi ühe klassiga koos lavale hüppama ja tantsima. Suht lahe oli, eriti kui sa ei peaks seal olema :D

Kuskil kella kolmest, peale veidikest aega tantsimist ja peol olemist olin väga väsinud. Eelnev jooks andis kõvasti tunda. Mõtlesin ära tulla, kuid millegi pärast tulema ei saanud. Venitasin siis seal kella kuueni välja, kuni pidu lõppes. Rosinaks oli veel peolt bussijaama kõndimine pool tundi. Lõpuks tundsid jalad küll, kui maratoni läbi jooksnud olevat.

Kaks rosinat veel. Esimene siis oli, kui just saime telgist ja peo alalt välja. Üks poiss meie koolist on ratastoolis, jalad on korrast ära, kuid mõistus peaks olema korras. Peol aga veits vist liialdas alkohooliga ja oli üpriski hulljulge juht. Sõitis oma ratastooliga seal inimeste vahel ringi, tegi telgile napikaid, st enne telki keeras ära ja autoga tegi sama moodi. Parklas seisis auto, sõitis selle poole ja enne autot just keeras kõrvale. Tal on see joystik, mida siis liigutad sinna poole kuhu tahad sõita. Vahepeal tegi lihtsalt kohapeal ringe, pea endal kuklas, ehk vaatas taevasse mitte jalge esist. Võis aru saada, et oli ikka päris täis. Lõpuks sõitis veel ühest porilombist läbi ning suutis sinna kinni jääda. Kaapis seal veidi ja siis mingid poisid aitasid välja ta. Päris suur lomp oli ka tegelt, nii 10m läbimõõduga. Kohapeal tundus päris naljakas, kuid tegelt nii väga ei ole. Aga jah, eks ta tahab ka elust viimast võtta.

Teine rosin oli see, kui bussi peale läksime. Buss pidi väljuma 6.30. Selleks ajaks me aga bussijaama ei jõudnud ja läksime järgmisesse peatusesse, kus buss alati peatub. Olimegi kuskil minut, kaks järgmises peatuses aga bussi ei tulnud. Ootasime kuskil 10 minutit ja mõtlesime, et ei tulegi, sest täna üleriigiline vabapäev. Riigipüha vist jälle, ei ole uurinud selle kohta. Läksime sealt minema ja mõtlesime veidi süüa ning siis remis endale järgi kutsuda. Sööma läksime ühte tanklasse. Esimene poiss võttis ühe võileiva, jõudis ära osta. Järgmised kaks sõpra võtsid kahe peale pitsa ja sprite. Need olid just letile asetanud, mina võtsin ühe kakao ja see oli ka leti peal. Viimane poiss istus väljas, sest ta ei tahtnud midagi süüa. Järsku ta hüüab, et buss ja hakkas käega vehkima, et buss seisma jääks. Buss peatuski mõnikümmend meetrit hiljem. Meil aga ostmine pooleli. Ma panin kohe jooksma ja kakao jäi minust letile. Teine poiss vist midagi jõudis öelda müüale, et me ei osta midagi ja pani ka kohe bussile jooksma. Õnneks saime kõik bussile ning õnnelikuld, kuid veidike tühja kõhuga koju. :)

Aga muidu jah. Kool on läbi eelmisest reedest ja nüüd kolm kuud suvevaheaega.
See ka, et viimasel kolmel nädalal suutis kool inglise keele õpetajale asendaja ka leida.Esimesed kolm kuud ei olnud mul inglise keelt, ei tea, kui palju aega enne mind seda veel lisaks ei olnud. Asendus õpetaja rääkis inglise keelt päris hästi. Üpriski kiirest, hispaania keelt vuristas ka ikka mõnuga. Midagi erilist seal tunnis ikka ei olnud, teiseid veits töötasid ja õppisid, kuid mina väga mitte. Imestama paneb see, et paljudel on hinded inglise keeles kuskil 7,8 ja 9. Kümne palli süsteemis siis aga rääkida ei oska mitte midagi. Õigemini ei oska nad ingilse keeles üldse väga midagi.

Vaheaajal liiga palju tegevust hetkel veel ei ole. Jaanuari algul lähme perega nädalaks puhkama mere äärde. Koha nime hetkel ei mäleta, kuid üks sõber neil siit käib iga aasta seal ja soovitab väga. Ta läheb ka oma perega, ehk siis päris suur seltskond minemas. 12. veebruar on YFU reis, mis kestab 15 päeva. Selle reisiga käime läbi terve põhja Argentina, mis on ka üks huvitavamaid paiku. Riigi keskel ei ole midagi peale sileda maa ja põldude. Lõunas olen juba käinud ja sellest ka siin pajatanud.

1. Hull rahvas sul seal- meil ikka 2 paiku on pidu enamvähem läbi.
    Eks sa siis puhka väsitavast kooliaastast:)ja suvita.
    Meil on siin juba päris korralik lumetorm.

2. On jah kõva ööelu siin. Joosepiga ühel päeval rääkides, ütles ta, et ta plaanib kell 11 magama minna sel päeval. No ma ei saa mitte kuidagi sel kellaajal voodisse, sest kell 11 kuskil on alles õhtusöök :)

3. Ei tea mis nende ingliskeele õpetajatega on ? Meil puudus ka Reigo umbes nii kuu võimidagi nii,et tunnid jäid ära. :D
    Aga edu sulle ja viida mõnusalt aega. :)

4. Kadesta sina nüüd, meil on siin nii palju lund, et mõnus lausa ;)