Sunday, April 3, 2011

Tere Tere! :)

Alustuseks kirjutaks midagi harivat ka siia. Kaua te ikka loete mu niisama igavatest tegemistest siin.

Niisiis, laupäeval, ehk 2.aprillil oli üks suur tähtpäev.
Nimelt kunagi seitsmekümnendate lõpus sai Argentinas võimule militaarne valitsus. Esiteks elimineeriti palju valitsuvastaseid inimesi. Vikipeedi andmetel "kadus" 1976–1983 üle 10 000 inimese. . Argentina Inimõiguste Komisjoni andmetel on tõestatud üle 2300 inimese mõrvamise ja 10 000 arreteerimise. Jäljetult kadunute arvuks nimetatakse 20 000 kuni 30 000. Peale selle, tehti nii, ma küll ei tea miks aga, et need imikud, kes olid jäänud ilma isata selle suure "kadumise" tagajärjel või siis lihtsalt noortelt emadelt võeti sunniviisiliselt ära ja anti uutele peredele, tavaliselt anti ära võetud lapsed sõjaväetegelastele lapsendada. Tänu sellele tegutseb nüüd selline kodaniku algatuslik organisatsioon nagu Mai Platsi Emad. Mai plats on Buenos Aireses üks kuulsamaid väljakuid. Kogunevad nad igal neljapäeval kell pool neli ja kõnnivad ringi ratast ümber Mai platsil asuva monumendi ja seda on nad teinud 31 aastat järjest. Algul protesteeriti selle vastu, et miks valitsus ei anna mingit infot, kuhu on kõik need inimesed kadunud. Tänapäeval on see idee ennast vaikselt juba ammendunud ja nüüd on see lihtsalt üks rühmitus, mis võitleb inimõiguste eest.

Lisaks on veel selline organisatsioon nagu Mai Platsi Vanaemad. Nemad otsivad kadunuks jääud lapselapsi, kes siis 1970ndatel rööviti ja adopteerimisele anti.

Nüüd siis see 2. aprill. Täpselt 29 aastat tagasi algas Falklandi saarte pärast sõda. Olid ja ka on need praegu Suurbritannia valduses, kuigi tegelikult jäävad nad Argentina territooriumile. Valitsus saatis siis noored poisid, kes olid just kooli lõpetand, phmt sama vanad poisid, nagu mina või mu vend sõtta saarte pärast. Poistel polnud mitte mingisugust ettevalmistust ja ka relvastus oli soovida. Vähe oli kõike: relvi, laskemoona, süüa, arstiabi jne. Vallutada saari ei suudetud ja surma sai väga suur hulk noori poisse. 2. aprill ongi siis see kuupäev mil meenutatakse neid noori poisse kes sinna sõdima saadeti ja langesid. Koolis loeti ette infot selle kohta ja ka näidati üht muusika videot. Seda siis!


Selle teema kohta siis kõik. Vast on kõik arusaadav.
Kasutatud materjalid: Vikipeedia ja Liis Kängaseppa raamat "Minu Argentina" ja muidugi minu enese briljantne mõistus. ;)


Nädala tagasi Laupäeval toimus siis suur sünnipäev. Onu Walteri tütar sai ühe aastaseks.
Inimesi oli kohale tulnud palju, kusagil 50-60 inimest. Oli väga tore üritus, toimus meie maakodus. Sain natuke paremini tuttavaks ka suguvõsaga, et siis Walteri naise poolse suguvõsaga. Selgus, et ühe naise poeg elab Soomes. Oli sealt endale tüdruku leidnud ja nüüd pesitsebki seal.


See meesterahvas sai muide 90 aastaseks. Pidas ka väikest juubelit seal.





Järgmine päev käisime vaatamas ACTC etappi. See siis kõige kuulsamaid motorspordi võistlusi Argentinas. Igal võistlusel pealtvaatajaid kusagil 30 000 ringis. Tänu sellel, et sellest aastast kasutavad kõik autod selle pere firma amorte saime boksi alasse ja kõigele ligi. Väike sahkerdaminie oli aga tasus ennast ära. Sain võistlust jälgida täpselt stardi/finiši sirge äärest. Nii et autod möödusid minust 1 mee kauguselt kiirusega 230 km/h. See heli oli hull. Kõrvad pidi kõvasti kinni pigistama kätega. Teised kasutasid kõik muidugi kõrvaklappe. Õnnestus saada mõni päris hea foto isegi. Amortide veoauto ja teeninduspunkt asus ka väga hea koha pealt. Katuselt avanes hea vaade tervele rajale.. Kokkuvõttes oli üks väga lahe elamus. Nägin ka ära, kuidas pärast sõitu toimub tehniline kontroll. Mõõdetakse auto kõrgust, või õigemini madalust ja kaalu (mis on 1200kg) ning teljelaiust. Sinna ruumi juba igaüks ei saanud ja ei julgenud ma väga piltigi teha. Paar tükki sai ikka tehtud, sest vaevalt enam kunagi selline võimalus avaneb.











See nädalavahetus toimus selle hooaja esimene ralli etapp. Kuigi väga midagi seal ei toimund, sest mõlemad päevad tuli väga kõva vihma, mis viis kõik teed minema. Kokku vist saadi sõita kahe päeva peale 4-5 katset. Ehk siis mitte midagi. Rohkem sellest väga pajatada ei oskagi, aa seal rally.ee - s ilmus ka üks artikkel selle kohta, et Argentinas uus masinaklass. Minu silmadele oli seda väga valus lugeda, sest ka kasutasin oma õigust ja lisasin väikese märkusse. Õnneks peale minu märkuse lisamist muudeti ka artiklit. Seda saab lugeda siit!


Saite veidi lugemist nüüd! :)

2 comments:

  1. hei!
    Ma olen mõnda aega su blogi lugenud ja minu arvates on sul väga vedanud, et sul selline võimalus on.
    Aga mul oleks paar küsimust:
    Kas sa tead, kas Argentinas on odavad hinnad poodides, just riietel ma mõtlen ja kas on selliseid brände ka mis meil eestis on?
    Kuidas sul keelega läheb?

    ReplyDelete
  2. Hei jah! :)
    Rõõm kuulda, et silma oled siin peal hoidnud ja vedanud on mul tõesti! :)
    Hinnad poodides on suht samad, ütlen ausalt. Erilist vahet küll ei märka. Ja brände on igasuguseid, on paar kõvat kohaliku firmat ja ka välismaa asju. Ma eriti suur shoppaja ei ole, nii et see vastus tuleb suht poolik :)
    Keelega läheb hästi, suhtlus käib aint hispaania keeles ja järjest arenen.

    ReplyDelete