Tuesday, September 14, 2010

14.09.10

Telefoniga sai päris mitu pilti täna klõpsatud, et põnev jälgida. Avastasin täna, et koolis saavad nad siin ikka päris hea hariduse. Täna oli näiteks elektroonika tund. Oli töö laadija peale. Näiteks mobiililaadija vms. Päris üksikasjalikult pidid nad erinevaid osi ja skeeme teadma. Pluss oli veel praktiline osa enne tööd. Ja jutud, mis enne kuulsin, et haridussüsteem paar aastat maas Eesti omast, siis nii ei tundu küll. Mate ja keemia(nendest saan aru) need on küll sama selged neil, kui minul. Lisaks veel igast treipingid ja asjad.






Uurisin siis ka veidi, et kuidas lood edasi peale kooli. Ei saanudki täpselt aru kas veerand klassist läheb edasi ülikooli või veerand klassist ei lähe edasi ülikooli. Kui aga klassivend (ainuke kes oskab ilusti inglise keelt) hakkas näitama näpuga, kes plaanivad ülikooli minna, siis tundus, et veerand ainult läheb. Peale seda kooli pidi aga ka ilusti tööle saama, sest erinevad tehased ja muud kohad vajavad sellise haridusega töölisi. Palk pidi olema kuskil 3000-4000 peesot. Mina olen kursiks võtnud kolm. Ehk siis korruta see kolmega. Pole paha ju tegelt. Miinimum palk, küsiti veel õpetaja käest üle on 1800 peesot. Loodan, et mäletan õigesti neid numbreid. Peale ülikooli aga, mis kestab 6 aastat, on miinimum palk, mis saadakse umbes 8000-9000 peesot. Selle poisi sõbra isa pidi töötama tuumaelektrijaamas või kuskil ja tal pidi olema palk 15 000 peesot.
See kaheksa, üheksa tuhat peesot on küll väga normaalne. Hinnad on ka suht täpselt samad, mis Eestis, ma olen nii aru saanud ja vaadanud. Tööd pidi olema küllaga ja tööle ilusti saama, eriti veel peale ülikooli.

Õhtul käisin veel korvpalli mängimas. See nimelt teine kord juba aga vist pole kõnelnud ma sellest varem.
Võimla suht vana ja külm aga viga pole midagi. Põrand on ainuke miinus, plaaditud ja väga libe. Ptui, ptui, ptui et ma midagi ära pole veel välja venitanud. Põhimõte sama nagu Kärstna võimlaski. Mehed tulevad õhtuti kokku, teevad meeskonnad ja mängivad. Siis vahetused jne. Tase on suht hea, üpriski hästi panevad osad. Saan ennast ka nüüd liigutama hakata. Eelmine nädal hoidsin veel haiguse pärast tagasi.

2 comments:

  1. Tead, mul kohe kade meel, et su klass sinuga samal matemaatika tasemel on:D Ma õpin siin neid asju, mida Eestis aasta-kaks tagasi tegin ja jube igav on. Õpetaja on muidugi vaimustuses, et ma murdudega korrutada oskan!?

    ReplyDelete
  2. Hehh :D mul siin viga midagi ei ole jah. Kui nüüd aru saaks ka veel mida õpetaja räägib, siis oleks väga super :)

    ReplyDelete